Färgglad höst hos Monki

brun monki

mönster monki

Jag tror banne mig att jag blir glad av att gå in på Monki! De har så mycket roliga kläder, i alla färger och former.

orange monki

Jag kan inte ha superkorta kjolar eller magtröjor och har inte så mycket användning för collegetröjor i megaformat – men det är ändå uppiggande. Av någon anledning känner jag mig inte som en knubbig tant i en tonårsaffär utan blir inspirerad och glad och sugen på att bära mer färg och mönster.

blå monki

red monki

Det finns en del plagg som är ganska utflippade, de flesta är nog lagom men även baskläder kan inhandlas här. T-shirts, enfärgade koftor, kjolar, jeans och blusar.

bild monki

grön monki

kjol monki

Jag slog nyligen till på en smågalen skjortklänning och en randig tröja i mörkgult (senap?).

gul monki

Stretchig, mjuk och skön. Stor och vid men med snyggt fall. 150 kronor.

 

 

Kommentera

