Söndag från början till slut

Någon gång efter frukost och lite fix blev det en tur till ”sandgropen”. Där framför allt storebror gillar att klättra.

IMG_6033

Han är ganska högt upp här men får inte röra den övre delen med risk för ras.

Aningen grusig och dammig blev det sedan till att hoppa i plurret. Där lillebror flyter riktigt fint, dock med huvudet under vattnet.

IMG_6027

När vi packat och städat stugan åkte vi till kyrkogården, som har en så vacker entré och allé.

IMG_6034

Jag vattnade och vi fortsatt hemåt i det soliga vädret.

En mycket enkel middag (typ stekt korv) följdes av TV-spel för barnen och en joggingtur för mig. En bra tid blev det på 5 km upp i området, skönt efter lördagens otroligt jobbiga avslutning i en uppförsbacke i stugan. Jag vet inte om jag någonsin blivit så trött där förut men som alltid fick jag en belöning: bad.

IMG_6024

Det är så jäkla skönt att bada när man har tränat! Direkt efteråt, man är varm, man är svettig, man flåsar och pustar. Tar av sig till underkläder/badkläder som man sprungit i och kliver ut i vattnet.

IMG_6025

Motstår impulsen att släcka törsten där i sjön men simmar, dyker, ligger på rygg och flyter alldeles stilla. Kanske stretchar lite. Njuter. Av vattnet, solen, naturen.

IMG_6026

Jag verkligen ÄLSKAR det.

Kommentera

