Pastatips

You heard me. Och riktig pasta, inte ett substitut som består av zucchini, kål eller morot. Men så god så jag måste tipsa er.

IMG_5851

Skulle laga middag till tre killar en dag förra veckan och hittade ingen pasta i skåpen. Paniken nära. Fanns det inte minsta lilla paket med Farfalle, några kvarglömda spagettis eller makaroner bakom konservburkarna? Av oklar anledning ställde jag mig på en pall för att nå spritskåpet och där fanns denna påse. Finpasta från Kung Markatta. I ett skåp vi öpnnar så sällan att det inte var lång tid kvar på bäst före-datumet på dinkelskruvarna.

Ett barn frågade om vi hade karamellfärg i pastan (tror inte han hade hört talas om spirulina) och en annan deklarerade att han inte gillar grön pasta. För säkerhets skull innan han smakat. Jag har väl nämnt våra problem med att besökande barn aldrig äter vår mat?

Nåja, färgen bleknar ordentligt vid tillagning och när jag själv smakade så tyckte jag det var kanongott.

IMG_5852

Antingen för att jag så sällan äter pasta, typ en sallad i somras och en smarrig rätt i Bormio i vintras, eller så ÄR det en ovanligt god pasta.

Ni kan väl prova och meddela mig vad ni tycker.

Kommentera

