Mycket väder

En riktigt varm och fin förmiddag hade vi idag efter nattens regn.

  
Något familjebad hanns dock inte med innan regnet återvände. Som ni ser är sjön vår egen spåkula – den ändrar färg och blåser ofta upp när det vankas oväder. 

  
Nu är himlen på den ljusa sidan och ytan nästan utan krusningar. Och jag, jag har haft ett av sommarens bästa bad mitt i regnet idag. Efter en löptur som var delvis solig (ombytligt väder alltså, jag springer inga jättelånga stunder) njöt jag i fulla drag av att simma, flyta, svalka ansiktet i sjön.

Den här killen tog istället till vara på regnets rester och morgondoppade sig hemma på gräsmattan.

  
Det ostadiga vädret verkar fortsätta men nu ska vi njuta av en fin kväll och se fram emot morgondagens utflykt.

Kommentera

