Bloggtips?

Nu undrar jag om ni kan tipsa mig om några fina bloggar att läsa? Som om jag inte har tillräckligt många… Men jo, jag vill gärna hitta fler. Vad är det då jag söker?

1) Snygga bloggar – faktiskt ett måste även om man inte behöver vara proffs på varken foto eller redigering. Men fin för ögat, stilren och skön ska den vara.

2) Bra språk – stilen spelar inte så stor roll, det kan vara poetiskt, ironiskt och komiskt eller ganska kortfattat, men får inte vara dåligt språk eller fullt med stavfel.

3) Intressant ämne – för mig alltså. Dvs inte någon som fokuserar på kaninhoppning, motorcross eller fotboll (absolut inte fotboll även om det då finns många att välja på).

Så, hit me!

Här kommer några tips till er på bloggar som jag läser.

Kammebornia – vacker på alla sätt, ibland vill man flytta in hos Pia. Ganska ofta faktiskt. Läs.

Underbara Clara – inredning, natur, trädgård, träning, politik och böcker, men på alla sätt en blogg som alltid skiljer sig från de flesta av hennes jämnåriga. Här är det lantligt, gammeldags och norrländskt som gäller.

Cecilia Blankens – blandad blogg med trevlig ton som jag följt i flera år och nu får man insyn i LA-livet där hon nyligen fött sitt tredje barn. Jag gillar henne helt enkelt.

Malin Wollin – som jag stört mig på vissa åsikter och uttalanden ibland, men man kan inte komma ifrån att hon är en begåvad skribent vars texter jag ofta skrattar åt. Tjejen kan skriva och gör det också; blogg, krönikor och böcker.

Så, det var några av de bloggar jag ofta återkommer till. Trevlig läsning, hoppas ni kan hitta någon ny favorit. Utan att glömma bort mig förstås.

Kommentera

