På besök i nybyggt hus

IMG_2423

En snygg del med avvikande vägg, i det nybyggda hus som vi besökte igår. Men våra vänner som bor där tycker inte riktigt att det är nytt längre, ett år efter flytten.

Men det var verkligen ljust, fräscht, rent och rakt. Det är sådant man tänker på när man själv bor i ett ganska gammalt hus, där vissa delar renoverats men färgen också flagar i några fönster, den gamla fina parketten har fått en fläck, och där nymålad hall fick sprickor eftersom ”huset rör sig”.

Jag tog foton i både barnrum och det stora sällskapsrummet högst upp i huset, men ska väl kanske inte exponera någon annans hem utan att fråga först. Så ni får se tårtan och lite blomster.

IMG_2420

Och vår inflyttningspresent med litet kit från Ittala.

IMG_2424

Önskar att jag också kunde visa ljuvlig utsikt från deras vardagsrum: skog. Men jag tog ingen bild utom inomhus, men skogen direkt utanför altanen blir som en tavla i stora fönster. Grönt och skönt. Särskilt härligt i ett modernt och tätbebyggt område tycker jag.

 

2 thoughts on “På besök i nybyggt hus

  1. Hej!
    Kikar in och lämnar en liten hälsning och tackar för kommentarer inne hos mig. Kul att hitta ny blogg!
    Boken av Linda Olsson är nu utläst och den kan varmt rekommenderas. Jag har fastnat för samtliga hennes böcker. Hon kan skriva den kvinnan!
    Utsikt mot ngt grönt låter skönt. Lite frid åt själen att få vila ögonen på.

    Må så gott!
    Kram Anna i Skåne

Kommentera

