Marängerna

Vi fortsätter med sockersöta saker (det är allt eller inget på den fronten, som ni kanske märker).

Mina små maränger blev brända!? Inte svarta i och för sig, utan jämnt kolafärgade, allihopa.

Konstigt. Har haft samma recept förut men i och för sig gjort större maränger. Stora A gillar dem i alla fall, alltid något.

Jag, jag föredrar själva krämen, alltså marängen smaksatt med lime innan den bakas i ugnen. Galet god, åhhhh.

Jag hittade på en liten dessert med kex, glass och marängen i krämform.

Om man har matchande smaker på maräng och glass så tror jag det kan bli en riktig hit. Och enkelt att göra när man har gäster. Man kan ju också byta kexen mot smulade småkakor, kanske lägga till några bär eller färsk frukt.

2 thoughts on “Marängerna

  1. Karolina skriver:

    Mums!!

Kommentera

