Jessica Almenäs (och lite löpning)

Jag har länge tyckt att Jessica Almenäs är väldigt vacker (även om stylingen inte alltid varit på topp i TV, det är bättre numera).

jess0

Hon har två barn med pappor i två olika länder och har pendlat mellan familjerna, skola, dagis och arbete och nyligen separerat från sin sambo i Norge. Jobbigt läge. Men hon är trots tidspress en hängiven löpare och jag tänker att en stark kvinna i 40-årsåldern kan vara en fin förebild. Jag känner henne ju inte personligen men får en väldigt positiv bild i tidningar och TV.

I en intervju i Aftonbladet berättar hon mer om sin träning och löpning, du hittar den här. Att hon säger saker som ”Jag är nog inte en loppmänniska egentligen. Jag blir otroligt stressad och får prestationsångest. Då blir det inte kul.” gör att jag känner att vi faktiskt kan tänkas ha något gemensamt!

jess1

Jessica har nu nyligen gett ut den här boken tillsammans med träningsprofilen Lofsan. Troligen väl värd att läsa.

boken

Eftersom Jessica dessutom är en hästtjej (= positivt) avslutar jag med en riktig idolbild. Som inte har något med hästar att göra, men ändå.

jess2
Ingen av bilderna i detta inlägg är tagen av mig men om jag någon gång träffar Jessica så lovar jag att försöka föreviga det.

Kommentera

