Boktips

Eftersom denna bok köptes på rea på ICA för 24.50 och kanske inte ens finns på bibliotek så kanske den inte är så bra som konkret boktips.

Bättre då att helt enkelt tipsa om att skaffa nya böcker! Köp på loppis eller rea, byt med kompisar, låna av syrran, köp till pappa och sno tillbaka när han läst den, se till att ärva godbitar inom släkten. Alla sätt är bra utom de dåliga (typ att stjäla).

Jag köper ju ganska ofta böcker och missade tyvärr bokrean i år, en liten högtid för oss läsare. Men, i mataffären fanns det några titlar kvar och min vana trogen valde jag en för mig okänd bok med intressant titel (jovars) eller snyggt omslag (absolut). Och som vanligt är boken bra! Jag måtte ha en väldans tur. Eller helt enkelt bra känsla. För jag lyckas hitta väldigt läsvärda böcker i olika genre och från olika delar av världen. Denna gång Norge.

Nu läser vi i helgen, ok?

5 thoughts on “Boktips

  1. Tack för boktips! Har reserverat den på bibblan. Trevlig helg!

  2. Var på loppis igår och köpte en bok på samma premisser – snyggt omslag och intressant titel. ”Mordet i Eiffeltornet” eller nåt sånt heter den. Undrans varför jag föll för den titeln just denna vecka? 😀

Kommentera

