Köper mig fri

Nu köper jag mig fri från skuld och försöker döva det dåliga samvetet. Jag har nämligen spräckt glaset på lilla A´s älskade Bamseklocka.

Vi hakade på en kampanj med prenumeration på Bamse för de yngsta, där man fick välja en ryggsäck eller klocka. Han ville hemskt gärna ha med en klocka men det lång tid att få den. Lycka när den kom (vilket jag tyvärr inte har några bilder på)!

Efter någon månad var den spårlöst borta och han frågade efter den med jämna mellanrum. Vi hjälptes åt att leta, men ok, inte så himla helhjärtat pga all röra hemma. Men storebror hittade den i en korg med leksaker och blev väldigt stolt. Så nu har den suttit på i ett par veckor, i princip dygnet runt. Han kan inte klockan men har ofta bett mig kontrollera att den går rätt. Men så, så hände det.

Han blev arg på mig när jag bad honom flytta sig ur vägen i köket, satte sig i trappan i hallen och kastade ner brorsans leksak på klinkergolvet. Inte ok. Så jag gick dit och pratade med honom och skulle ta av honom klockan – som ett straff och för att visa hur det kanske kändes för storebror om hans leksak gick sönder. Jag tappade sedan klockan som landade med glaset nedåt i samma klinkergolv och sprack. Tror ni jag fick dåligt samvete när han tittade på klockan och började gråta? Svar ja.

Den fungerar fortfarande och han satte på den igen men jag började känna att jag nog skulle köpa en ny. Det var ju aldrig meningen att ha sönder eller permanent ta ifrån honom klockan. Men – Bamseklockor verkar bara säljas av Bamse, alltså inte den bruna björnen utan förlaget som ger ut tidningen. Men jag tog till det näst bästa:

Batman. Och hoppas på succé.

Kommentera

