Semesterbilder, tema Vilda djur

spadda

De är så fina, sköldpaddor. Ser ut som snälla urtidsdjur och är förstås än vackrare i havet. När de simmar fritt och inte beskådas i akvarium eller inhängdad hage. Denna såg vi när vi skulle ut på båtturen vid kusten, innan båten lämnat hamn. Och jag var typ redan nöjd!

Sedan såg vi ett gäng knölvalar, de föder sina ungar utanför Hawaiis öar på vintern, någon gång i april drar de norrut och kan inte längre ses.

val1

val2

Ganska så häftigt. Och det är också denna bild, med killen på brädan till vänster och en val till höger. Den kanske inte syns så nära men när man vet om den så blir bilden lite roligare.

val0

Och här är en bild på sälhonan som låg och vilade på vår strand den första dagen på Kauai. De skyddas av vakter och avspärrande rep så snart de kommit upp på en strand, dessa Monk Seals är nämligen utrotningshotade.

säl

Jag måste ju också ha med en tupp på bild för de finns överallt på ön! Det är som i Key West, tuppar knallar omkring på gator, parkeringar, gräsmattor, i skogsdungar. Några hönor och kycklingar ser man också ibland, djuren verkar inte matas men lämnas i fred av människorna.

tupp

Småkryp slapp jag se och min kära kardinalfågel har jag ju redan visat. Så detta får räcka för idag.

2 thoughts on “Semesterbilder, tema Vilda djur

  1. ellesbazar skriver:

    Helt otroligt, det måste ha varit en fantastisk upplevelse att se alla djur.

    • A-mamman skriver:

      Ja, och ibland ska man ju ha tur också! Men barnen frågade mycket efter hajar. Tror jag är glad att jag inte såg någon även om det kan vara kul vid RÄTT tillfälle. Typ inte när man badar.

Kommentera

