Nya vyer på egen utflykt

På dagens joggingtur var jag på jakt efter en fyr, Diamond Head Lighthouse. Diamond Head är en häftig krater nära staden men man måste promenera upp så med barn blir det inte aktuellt. När jag läste om fyren nedanför och såg på kartan att den bara låg kanske en kilometer bortanför min joggingrunda så bestämde jag mig för att i alla fall ta mig dit idag.

Dock såg jag den inte, sprang för långt, pausade för att fota fin kust och vände tillbaka.

Men, på väg tillbaka var den ju där, precis bredvid vägen! Lika svår att missa som killen verkade tycka när jag frågade om fyren vid min vändning.

Bromsade några sekunder för att ta en bild och joggade sedan vidare, lite skön nedförsbacke. Mest nöjd var jag med vyerna då jag sprungit för långt.

Jag vill visa er Diamond Head i alla fall, så här kommer en lånad bild från nätet.

Eller, snart kommer den. Lilla A har joxat med min telefon och uppdaterat en massa appar så jag inte ens kan spara mitt inlägg som utkast medan jag googlar fram en bild.

2 thoughts on “Nya vyer på egen utflykt

  1. Liselotte Ohlson skriver:

    Fyren Diamond Head klingar bekant! Om jag inte minns fel var det den vi spanade efter då vi paddlade outrigger från Molokai till Waikiki. Då vi såg fyren skulle vi veta att det inte var så långt kvar. Problemet är ju just det, att en fyr ska visa vägen från vääääldigt långt håll…

    • A-mamman skriver:

      Haha, inte som när jag lyckades se den på 10 meters avstånd. Men det var säkert den! Strand och många surfare finns nedanför också.
      Idag lämnar vi dock denna ö.

Kommentera

