Missar bokrean

20150223-085846-32326144.jpg

Den här fick jag nyligen i present av svärmor, tunn och lättläst och avklarad på några dagars tågresa till jobbet. Jag var inte jätteförtjust men det är kul att flera av Nobelpristagarna på senare år varit så lättillgängliga för nya läsare. Det är alltid kul med författare som man aldrig läst tycker jag. Och förutom de sydamerikanska pristagarna (som ingick i mina spanskastudier) har jag nog aldrig råkat läst någon pristagare i förväg…

Med på resan är nu denna bok:

20150223-090305-32585470.jpg

Hans geim-trilogi har jag läst och gillat, nu har han skrivit en ny bok som ska bli fler, sålts till utlandet och planerar att filmas som TV-serie.

Försöker trösta mig lite när jag nu missar bokrean i år. Köper alltid ett gäng böcker annars, både kända och okända. Och de flesta riktigt bra! Kommer ni att försöka fynda något?

Nu ska jag packa ner Sköna Hem och Mama, olästa tidningar till planet. Vi hörs från annat land.

6 thoughts on “Missar bokrean

  1. Sara skriver:

    Önskar er en riktigt skön långledighet och ser fram emot uppdateringar här på bloggen!

  2. Ha det riktigt fint! Visst är det roligt med bokrea! Stor kram!

  3. ellesbazar skriver:

    Ha det riktigt underbart och ta vara på varje sekund. Kram

Kommentera

