Min löpväg och lite yoga

V1

Här springer jag alltså allt som oftast. Längs vattnet med skogen på den andra sidan.

V2

Det finns några vägar uppåt också så ibland springer jag en runda, men för det mesta vänder jag och springer samma väg tillbaka längs vattnet. Ni förstår säkert att det kan vara ännu vackrare andra tider på året.

Väg2

Som ni ser är det inte alltför mycket folk heller, trots att många hus finns i närheten och jag var ute på en solig söndag när bilderna togs. Men det är ganska lagom, man möter andra joggare, hundar och barnvagnar, en och annan cykel som svishar fram.

Det är sannerligen en ynnest att bo så nära naturen och samtidigt nära vänner, dagis och skola, bussar och tåg för att ta sig till jobbet.

Igår blev det dock ingen löptur efter vår promenad. Maken spelade tennis, vi åt lunch och åkte sedan iväg på lite julklappsärenden. När det var mörkt och isigt ute så gjorde jag istället något jag ofta tänkt men aldrig provat: yoga hemma framför datorn. Typ så här.

Jag googlade fram några olika pass som kan passa löpare och som finns gratis att titta på, jag valde ett 30 minuters program från Yogamala följt av några extra övningar för axlar och nacke. Länk finns här.

Jag hade sällskap halva passet av en liten A som försökte hänga med. Ganska gulligt men sedan började han hoppa runt bland kuddar och göra någon slags breakdance på golvet så då föste jag iväg honom. Det var dock enkelt att yoga hemma, perfekt med en film som både visar och förklarar och håller koll på hur länge man ska vara i varje ställning. Rekommenderas!

4 thoughts on “Min löpväg och lite yoga

  1. Scottish Moments Archive skriver:

    Vilken vacker löpväg!

    • A-mamman skriver:

      Tack! Den funkar även på vintern då det är så pass många som går i snön att det blir upptrampat. Är det däremot tjock is (som ett år) då blir det värre.

  2. Linda skriver:

    Vilken vacker löparväg du har. Kan tänka mig hur vacker den är i olika årstider.

    • A-mamman skriver:

      Tack Linda, jag ska försöka få in några bilder från vår och sommar men då jag inte tar mig tid att fota när jag springer så blir det inte så många tillfällen.

Kommentera

