Boktips till mamma, mormor, svärmor

Inte för att alla mammor har samma smak eller att man måste vara 50+ för att gilla denna bok, men den känns ändå väldigt passande för dem som, så att säga, har några år på nacken.

Aino

Huvudpersonerna är två medelålders kvinnor, systrar, som lämnar livet här hemma för en egen strand i Söderhavet. En slags time out, nu ska de få tänka ifred, prata ostört, vila, skriva, måla och läka. Äntligen finner de lugnet, äntligen lever de enbart i nuet. Äntligen har de tid att lyssna till vind och vågor, att räkna alla stjärnorna på himlavalvet.

MEN. Allt blir inte som de tänkt sig.

Jag gillade verkligen boken och tänker nog ge den till min svärmor i julklapp. Hon har läst många böcker och säkert några av Aino Trosell men jag hoppas att hon ännu inte läst denna.

P.S. Det är stor rea på Bokus just nu.

2 thoughts on “Boktips till mamma, mormor, svärmor

  1. Tack för tipset, den ska jag absolut läsa 🙂 Kram

    • A-mamman skriver:

      Hoppas du tycker om den, ibland kan man ju få för höga förväntningar av någons tips. Nu har jag en varukorg på gång hos Bokus med 8 nya böcker i…

Kommentera

