Choklad- och rödbetskaka, kanske kalorikompenserad

20140420-160449.jpg

Är mest nöjd med idén att hyvla på lite choklad, kakan var inte riktigt serveringssnygg innan dess.

20140420-160627.jpg

Smaken då? Jovars. Helt ok men inte magisk. Om jag gör den igen blir det med finriven rödbeta, inte så grov som det stod i receptet.

20140420-160759.jpg

Intaget har i alla fall till viss del kompenserats med en 6 km joggingtur. I sällskap av en systerdotter vågade jag bryta vanan och ge mig iväg åt andra hållet. Soligt, varmt och fint men med en seeeg uppförsbacke efter 5 km. Jag gick en bit där – och jag går ALDRIG på en joggingtur. Tills idag då. Men tiden blev ok! Man förlorar nog inte så mycket på att sakta ner i en backe som tar musten ur en.

Kommentera

