Måndag och maräng

Jag tror jag håller på att bli marängexpert. Kan man bli det efter två gånger med de simplaste av recept? Tja, varför inte. Senast blev det i alla fall små skapelser med lite citronsmak och strössel som fanns i skåpet.

M1

Jaja, jag kanske tog fel munstycke till spritsen och kladdade ner både mig och köket mer än nödvändigt. Men jag är ju en expert som är amatör. Och som plåtar plåten.

M2

De blir så fina, det är så roligt att göra! Så enkelt och så lätt att variera. Och stora A gillar dem, kors i taket.

M3

Har ni gjort maränger? Tips? Favoritrecept?

De stora med mörk choklad tyckte jag verkligen var goda men jag ska prova att göra rosa någon gång också, med bärsaft från hallon eller jordgubbar.

Kommentera

